fredag 17. august 2012

Magnet-tavle


Det er alltid gøy med gjenbruk, billig blir det som regel også!
 Her er den nye magnettavla komt opp på kjøkkenveggen.



Jeg ble aldri helt fornøyd med tallerkenhylla på kjøkkenet...


 den gav et rotete inntrykk på den "rene" tapeten....

 Og siden jeg hadde en tom ramme etter å ha laget nytt speil i entreen......


 ....ville jeg lage en magnettavle i ramma.

 Magnetmaling og tavlemaling er spinndyrt, så jeg har brukt tynn stålplate og jotun "dempet sort" maling, silkematt. Plata fikk jeg av min gode Petter Smart venn. Den fungerer fint ;)


Brukte vinkelsliper for å skjære plata til ramma (eller min bedre halvdel gjorde det, skummel lyd...) Så pusset jeg den og grunnet den med 2 strøk heftgrunn før 3 strøk maling.


Tavla er god og ha for å huske ting, blant annet bursdager...


 


Fann disse søte skolekritta på søstrene grene, en av mine favoritt butikker.


Kidsa er flittige brukere av tavla, savner noen kule magnet nå...

God helg, jobbings her..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar