torsdag 1. november 2012

Knask eller knep!

Litt bilder fra gårsdagens Halloween feiring.
 
Dette er første gang vi lager gresskarlykt og pynter, og grunnen til at kidsa fikk lov å tigge godteri i år, er at min manns tante er kommet hjem til pensjonisttilværelse i Norge etter nesten 50år i USA.
Hun satte veldig pris på å få skumle barn på døren,og hadde kjøpt inn rikelig med godteri!!! Våre barn var også de eneste som gikk til henne, og de var stor fornøyd med fangsten....
 
 
 
Egenproduserte skumle servietter med edderkopper på som bordkort, og søppelposer til duk.
Koselige høstbladlys på glassfat.

 
En skummel trio, med full halloween bøtte etter å ha besøkt 2 hus... Ikke så lett å få de til køys i går kveld kan du si....

 
Av gresskarkjøttet laget vi gresskarkake, den smaker veldig likt gulrotkake. Oppskriften finner du bl.a her .
Gresskarfrøene har vi vasket og tørket, de skal vi frese på stekepannen og bruke i salat ;)

 
Tror ikke det er blitt noen stor tradisjon i Norge med gresskar feiring, vi hadde iallfall ikke noe "knask eller knep" på døren. Og vi hadde nok ikke laget til noe vi heller om de ikke hadde vært for amerika tanten ;)
 
Ha en fin torsdagskveld, nå tar jeg faktisk helg, deilig!!
 
 


2 kommentarer:

  1. Hei på deg Janne:)

    Så utrulig kult, du er jo så kreativ og flink:).

    Her hadde vi ingen feiring av Halloween, men da ser jo veldig kult ut, så kansje til neste år:).

    God helg til deg og dine:)

    Evelyn:)

    Men du, korleis får du til signatur på innlegga dine? Og korleis får du opp dei "You might also like" linkane? Altså, eg e ikkje så dataflink eg... Ha ha ha..

    SvarSlett
  2. HEI JANNE:)
    BRA LOKALAVISA SKRIVER OM BLOGGERE!
    FOR DA FANT JEG JO DEG:)
    OG HER VAR MASSE GØY SÅ JEG LA MEG TIL SOM FØLLER OG GLEDER MEG TIL Å TITTE INNO !
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett